Eerste dagje Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeroen en Annelies Duijn/Vries - WaarBenJij.nu Eerste dagje Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeroen en Annelies Duijn/Vries - WaarBenJij.nu

Eerste dagje Kuala Lumpur

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Annelies

02 Augustus 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag allemaal aan de andere kant van de wereld!

Wow, wat hebben wij al veel meegemaakt en gezien!

Te beginnen bij Londen. Donderdagochtend was het vroeg, best vroeg. Vijf uur ons nestje uitgerold om 9,26u uit Eindhoven weg te vliegen en om 9.25u ook weer aan te komen in Londen. Stanstad verwekomde ons met mooi weer en al snel zaten we in de bus naar de stad, met 'Dio' achter het stuur. Het hostel was makkelijk te vinden, op kruipafstand van Picadilly Circus en met de hoop de kamer voor ons 2en te hebben, zijn we de stad gaan verkennen. Op een affice zagen we dat er een gratis tour zou zijn om 4pm, welke we dan ook wel wilden meemaken. Om vier uur stond Ed dan ook bij het standbeeld van de Iron Duke of Wellington klaar met zijn overactieve maar erg gezellige verhaal. Hij vertelde over de geschiedenis van Londen, Buckingham Palace en zijn nachtelijke bezoekers ( 3 duitse touristen die met hun tent over de muur van de Palace Gardens waren geklommen. Ze dachten namelijk dat dit Hyde Park zou zijn, ze kwamen erachter dat dit niet zo was toen ze een bewaker naar een eettent vroegen.), het huis van Prince Charles (waar iemand thuis was!), St. James Court ( waar alle post voor de koningin komt), Pall Mall, Trafelgar Square, de neus van een admiraal, Downing Street, St. James Park, The Houses of Parlement en Westminister Abbey. Een lang verhaal dus, maar wel heel erg leuk verteld! Die avond zijn we bij een Italiaan uit eten geweest en hebben we de mooi verlichte hoogtepunten van Londen bekeken; Londen Eye, House of Parlement & Big Ben, Tower Bridge en de Londen Bridge. Moe maar erg voldaan naar onze prive (!) kamer gegaan en heerlijk geslapen. Vanmorgen zijn we naar de Travel bookshop geweest in, uit de film, Notting Hill gegaan waarna we nog de changing of the guards wilden zien. Verder een heerlijk lui dagje gehad; lekker in het park gelegen, naar Londen Bridge om een bagel te eten, naar een gesloten House of Parlement en een klein stukje mee gepikt van een dienst in de overweldigende Westminster Abbey. Vanavond echt Engels in een pub steak&chips gegeten met een pint.

We hebben echt alles uit beide dagen gehaald wat kon.

Toch voelde dit nog niet helemaal als onze echte reis.. Toen we vrijdagavond de bus terug naar de luchthaven Londen Stanstad namen kwam het spannende gevoel wel weer terug.. Nu gaan we echt! Aangekomen op Londen Stanstad was onze vlucht de enige die vertrok die nacht. Met een skytrain richting de gate en we konden al heel snel, een uur van tevoren, instappen.

Om half 2 's nachts vertrokken, een super vlucht gehad van 12uur en 9 uur 's avonds in Kuala Lumpur geland! Heel gek om een hele dag over te slaan zegmaar. We gingen weg toen het donker was en kwamen ook met donker aan.
Na een hele avontuurlijke rit naar Kuala Lumpur Central (50 min), en een taxi rit van nog geen 4euro kwamen we aan bij ons prachtige hotel, middenin hartje Kuala Lumpur!
We hebben snel onze tassen neergezet en zijn gelijk de stad in gegaan. Wat een overweldigende stad!
Ik (Annelies) wist echt niet wat ik zag! Wat een drukke, hete, hoge, moderne, Aziatische stad! Eigenlijk valt de stad niet te omschrijven!

We zijn even een onzettend grote Shopping Mall in gegaan.. Wat een beleving! Echt enorm! Er galmde keiharde muziek van de dj op de bovenste verdieping en beneden waren er heel veel high class restaurantjes. Echt ontzettend groot!

Daarna hebben we even rustig laten bezinken waar we eigenlijk helemaal zitten.. Dit allemaal op een terrasje waar er om ons heen dikke mannen op bankjes waterpijpen lagen te roken waarnaast de vrouwen met Burka's stil moesten zitten.

Na deze geweldige dagen zijn we lekker ons bedje in gedoken en hebben we heerlijk onze eerste nacht in Kuala Lumpur doorgebracht!

Vandaag China town gezien en lekker neppe horloges gekocht.
Nu worden we gevraagd door de eigenaars van het hostel ofdat we mee-eten dus ik moet stoppen!

Tot het volgende verhaal!!

Dikkedikkedikke kus van ons allebei!

• 02 Augustus 2009 - 12:05

Fanny:

heeey jullie beide!
    Klinkt leuk allemaal ;) Dat in Londen klinkt vooral bekend hihi ;). Nou heeel veel plezier nog, maar zo te horen is het goede begin al gemaakt, en dat is natuurlijk het halve werk !

xx

• 02 Augustus 2009 - 12:35

Ron En Ina:

Wat leuk om jullie verhaal zo mee te maken. Jullie lijken inderdaad het uiterste uit je tijd te halen, fantastisch.
    Ik zie jullie al helemaal decadent te lopen winkelen. Geniet lekker verder en hou ons op de hoogte.
    big hug

• 03 Augustus 2009 - 08:11

Jaap En Marianne:

He globetrotters, wat leuk om jullie verhaal te lezen. Het is dus gelukt om naar the travelbook shop te gaan in Notting Hill, leuk he!! En nu helemaal daar. Geniet van de olifantentocht vandaag. Hoop nog meer van jullie te horen. Heel veel liefs en een dikke knuffel.

• 04 Augustus 2009 - 07:02

Jolanda:

Heey Annelies en Jeroen,
    Gaaf zeg, jullie hebben al heel wat gezien en meegemaakt en dat in 2 dagen! Veel plezier en ik lees over 2 weken (ga zelf ook even op vakantie) graag jullie verhalen!

Liefs Jo

• 04 Augustus 2009 - 09:58

Annemarie:

Hoi! Ik kreeg het linkje van Jolanda doorgestuurd, leuk!! Heel veel plezier en ik zal jullie volgen via deze site. x Annemarie (Iris)

• 11 Augustus 2009 - 02:07

Jolien De Klerk:

Schatjes!
    Wat klinkt jullie reisje heerlijk zeg!!!
    Ben benieuwd naar de alle spannende dingen die jullie meemaken.
    Super veel plezier nog :D
    KUSJES

• 13 Augustus 2009 - 13:31

Lisanne:

Hee schatjes!
    geweldig allemaal jullie verhalen!!! hee Lies, ben je niet vergeten Jeroen iets te laten zien in Londen;)?? ABF? snap je vast wel!
    geniet ervan allebei!!
    dikke kus